Thursday, April 23, 2009

"Tiada kerehatan bagi seorang mukmin sehinggalah ia bertemu TuhanNya"

Masaulkhoir semua, hari ni begitu sibuk sehingga tidak sedar tak sempat menjamah apa2 sehingga hampir waktu petang. Di saat akhir2 praktikal, aku dan sahabatku diuji bila mana pensyarah kami mahukan laporan lengkap bertaip. Makluman yang agak baru kami terima. Sedangkan dari awal Januari semua laporan kami tulis sendiri by hand. Betapa saat2 akhir ini teramat sibuklah kami menghadap laptop. Rabbuna Yusahhil InsyaAllah~

Peristiwa malam tadi

"Kakak, esok sekolah kami ada sukan tahunan, kak datang ye" kata Zul, anak yatim yang bersekolah rendah.
"InsyaAllah kalau kak tak sibuk" aku tidak mahu menabur janji
"Datanglah kak, dah lah mak dan keluarga kami tak datang" nada merajuk.

MasyaAllah kasihan adik2ku ini. Dahla mereka anak yatim tanpa keluarga disini, kalau bukan aku yang datang siapa lagi selayaknya berkongsi detik2 mereka yang penuh semangat kesukanan ni.

Pagi tadi aku curik masa untuk ke sekolah Rendah Dato' Yahya Suban, Chenderong Balai, Teluk Intan,tempat anak2 yatim Darussakinah belajar untuk bersama meraikan hari sukan sekolah mereka.


Solehan (kiri)-anak yatim paling kecil di Darussakinah semangat dengan rumah sukannya.(^^)

"kakak datang..yea.."

"kak, sokong rumah sukan saya ye"

Gembiranya mereka nampak kehadiranku. Ya Allah permudahkanlah urusanku agar aku tidak mengabaikan mereka~

No comments:

Post a Comment