Monday, April 13, 2009

Senyum seindah suria =) kembara ke taiping...

Masaulkhoir semua, pejam celik pejam celik, minggu depan minggu terakhir aku bergelar guru praktikal di SMK Sultan Abdullah, Chenderong Balai, Teluk Intan. Di saat aku mula mengenali anak-anak murid yang kukasihi fillah, terasa berat hati ini nak meninggalkan mereka. Sungguh, mereka banyak memberiku pengalaman berharga, sebuah pengertian dalam memegang taklifan "memanusiakan manusia". Akan kumanfaatkan waktu berbaki ini sebaiknya~
Peristiwa hujung minggu
Ahad lalu, aku dan adik2 rumah Anak Yatim Darussakinah sekali lagi dijemput menghadiri program anjuran badan NGO SECURICOR di Taiping. Sekali lagi aku kembara membawa adik-adik yang begitu tidak sabar2 ke Taiping. Kami bertolak dari Chenderong Balai, Teluk Intan seawal jam 6.45 pagi menaiki bas yang disediakan oleh pihak syarikat.

Alhamdulillah, jam 9.30 pagi kami tiba di Taman Tasik Taiping di mana program tersebut diadakan. Seramai 200 anak2 yatim dari seluruh Perak diraikan oleh pihak syarikat.Nyata aku gembira melihat mereka gembira dalam senyuman. Berikut sedikit paparan kenangan aku bersama adik2 rumah Anak Yatim Darussakinah yang dikasihi fillah:Gembira dan ter'uja' mereka bertemu Clown2 yang ligat dan aktif. Adik2ku yang paling menyerlah, berbaju kuning. Mereka memang hebat. Hampir setiap acara sukaneka, mereka bolot tempat pertama. Kalian memang jaguh kampung kebanggaan kakak =)

Zarin dan Halim, adik2 lepasan SPM. Moga kalian jadi 'qudwah' (contoh) buat adik2 yang lain.

Senyuman penuh makna dari adik Zainul Ariffin bersama hadiah kemenangannya.

No comments:

Post a Comment