Sunday, July 19, 2009

Khalifah Youth Training 18-19 July 2009

Alhamdulillah, syukur pada Allah atas nikmatNYA yang tidak terhitung. 2 hari berlalu pastinya meninggalkan kenangan buat semua yang telah melibatkan diri untuk program Khalifah Youth Training anjuran Khalifah Institute, Ampang. Kali ni peserta-peserta terdiri daripada wakil-wakil IPT;UPSI, UIA, UNISEL Cyberjaya University.Yang pasti kembara kali ini sangat bermakna dengan kehadiran peserta-peserta dari UPSI. Credit to akhi Hazim- presiden Persatuan Bahasa Arab UPSI & ukhti Asyitar-naib presiden kerana kerjasama yang diberikan membantu penyertaan peserta-peserta dari UPSI, May Allah bless both of you.

Sharing the moments

Program 2 hari 1 malam ini dipenuhi dengan pengisian ilmu yang berkaitan dengan peranan individu yang diamanahkan sebagai Khalifah Allah. Antara pengisian menerusi slot yang diadakan adalah Creation of Universe, Pandangan Alam dan Konsep Khalifah, Hukum Pembelajaran, Pengukuhan Pengaruh Positif, Pemahaman Secara Objektif Konsep Betul & Salah, dan Islamic Psychology. As an appreciation pada kalian (team UPSI), herewith I attached some photos of yours =)

Akhi Azwan Alwi
Akhi Hakim Azimoha

Akhi Hanafe

Ukhti Wahida (center)
Ukhti Wani

Ukhti Farah

Ukhti Khatijah

Ukhti Hidayah (becoming educator yang penyayang ni)- time 'role play'. She's being a lecturer to face a problematic student

The strength of Inner Speech

My group: Sebelum memulakan aktiviti yang melibatkan kekuatan peranan "kata hati" bersama pengaruh positif dan pengaruh negatif. together with sis Wani (left)-one of the speaker

Go with your heart (inner speech) and think with your mind=)

Team brothers

Plan of Action- Team UPSI



Last but not least

Persahabatan yang baru terjalin akan pasti diteruskan. Bertemu kita kerana Allah dalam mencari ilmuNYA. Moga akan bertemu lagi di kembara yang akan datang. Ukhuwwah fillah~

Brotherhood and sisterhood in Islam: Peserta-peserta Khalifah Youth Training bergambar kenangan bersama Khalifah Trustees: Dr. Aziz (center), Prof Dr. Alini (sitting right) dan Presiden Khalifah Youth Circle- Bro Qayyum (sitting left)

Moga ilmu yang ditimba dapat diaplikasikan dan berkongsi dengan sahabat-sahabat yang lain. Masa akan datang diharapkan lebih ramai lagi mahasiswa UPSI yang dapat hadir kerana Khalifah Method ini adalah ilmu yang perlu ada pada pendidik yang pastinya bakal berhadapan cabaran di medan mereka.

Buat sahabat2, ahlan wasahlan untuk berkongsi pengalaman dan fikrah. Sharing is caring. May we be rewarded for every good that blossoms from the seeds that we plant.

No comments:

Post a Comment