Monday, March 23, 2009

Cuti Sekolah yang berakhir~

Masaulkhoir semua, lama tak hantar entry dek kerana kesibukan plus tak berupaya nak dapatkan perkhidmatan internet. Masa terus berlalu, macam-macam berlaku saban hari..

Peristiwa semalam

Semalam baru pulang semula ke Rumah Anak-Anak Yatim Darussakinah setelah sibuk dan menyibukkan diri dengan pelbagai kerja. Bila kereta Kelisa aku melepasi pagar, mulalah, sorang demi sorang anak yatim keluar dari asrama menjengah. Rindunya pada kalian. tersenyum2 semuanya. "Seronok cuti sekolah?" aku bertanya.

"Tak best pon","Best!!", "Boring dok rumah",macam-macam jawapan.

Yang pasti waktu malam, mulalah mereka sibuk nak siapkan kerja sekolah, koleksi seminggu yang terkumpul, "Kak, jangan lupa malam ni ajar saya kerja sekolah ye"_ ayat peringatan yang biasa diungkapkan.

Waktu takde kerja ni la yang mereka lakukan (^^)


Malam tadi akhirnya aku dapat tunaikan janjiku pada adik2 di sini untuk dapatkan ubat ketuat. Syukran katsir pada sahabat seperjuangan yang membeli ubat tersebut di HUKM. Teringat kata-kata adik-adik di sini.

" Kakak kalau kami sakit ada je ubatnya, sampai ubat jerawat pun kakak ada..hahaha"
" Kakak ni macam tabib "
" Kalau kakak takde mesti ada antara kami yang sakit, kakak ada kami sihat je"

" Adik2 ku sayang, yang menyembuhkan adalah Allah, ubat tu perantaraannya sahaja" balasku dengan senyuman.

Selagi kakak ada, kakak akan pastikan kalian sihat dan ceria. Moga Allah pelihara kalian selalu.

Macam2 ragam mereka ni.dan melalui ragam2 itulah aku belajar banyak perkara tentang erti kehidupan.Mereka semua istimewa dihatiku~

No comments:

Post a Comment