Sunday, April 11, 2010

Hidayah, miraculous gift from Allah =)

Salam alaik buat semua, moga sentiasa dalam sejahtera di bawah rahmatNYA. Alhamdulillah, setinggi-tinggi kesyukuran ku panjatkan ke hadrat Ilahi atas kurniaan nikmat Iman dan Islam, nikmat kesihatan, masa lapang dan akal yang waras.

Lama sudah aku tidak berkongsi di sini.

Setiap langkah yang kulalui terlalu banyak pengalaman bermakna yang ingin dikongsi, tapi terlalu sukar kerana tiada ruang dan peluang untuk menulis. Minggu ni Alhamdulillah, dengan izin Allah sekali lagi diri ini diberi peluang mengurus program bulanan PERKIM Ampang, Interactive Dakwah Training.

Allah is the best planner, kali ini, sekali lagi Allah izinkan diri ini menjadi saksi pengIslaman saudara baru, seorang lelaki warga Nigeria. Islam telah menerima seorang lagi saudara baru.

Saat beliau mengungkap kalimah Syahadah, ada getar dalam hatiku.

"Alhamdulillah. Welcome brother to our big family", gembiranya kami meraikan saudara baru ini. Sahabat-sahabat lelaki bersalaman dan memberikan pelukan penuh ukhuwwah dan mahabbah.

"Barangsiapa yang Allah menghendaki akan memberikan kepadanya petunjuk, nescaya Dia melapangkan dadanya untuk (memeluk agama) Islam. Dan barangsiapa yang dikehendakiNya menjadi sesat, nescaya Allah menjadikan dadanya sesak lagi sempit, seolah-olah ia sedang mendaki langit. Begitulah Allah menimpakan seksa kepada orang-orang yang tidak beriman."
[Al-An'aam, QS 6 : 125]


Bergambar kenangan bersama Committee Perkim Ampang dan para peserta.

"Nice to meet all of you" ujarnya dengan senyuman sebelum melangkah pulang. Pulangnya beliau sebagai seorang Muslim. Fitrahnya seperti seorang bayi yang baru lahir,suci tanpa dosa. Ya Allah..

Moga Allah memberi kekuatan buatnya untuk menjadi Muslim yang baik.

Hidayah Allah memberi kita peluang untuk berjalan di atas jalan yang benar, mengamalkan cara hidup Islam yang sebenar dan menyelamatkan diri di Hari Kebangkitan kelak.

Terima kasih buat Bro Lim, Bro Ghouse, Sis Suhana, Bro Yusry, Bro Firdaus dan semua Committee Perkim Ampang atas jasa dan kebaikan kalian. May Allah bless all of you.

Terima kasih ya Allah atas aturanMu ini.

No comments:

Post a Comment