Thursday, March 11, 2010

Special gifts from Almighty ALLAH =)

BismillahirrohmanirRahim

Melangkah hari ini dengan niat yang baru..mengharapkan hari ini jauh lebih baik dari semalam.

Sewaktu saya sedang browse YAHOO site, ternampak gambar babies, membuatkan hati saya gembira dan mengucap syukur.. Alhamdulillah=)

Special dedication for mummy-to-be

Saya sungguh gembira dan syukur, tahun ini beberapa sahabat saya akan bergelar ibu..

Buat Sister Gee, teman seperjuangan saya di PERKIM Ampang, syukur sangat mendapat tahu your pregnency test is positive. Taking care sister Gee, moga semangatmu untuk Islam akan mengalir dalam diri bakal zuriatmu. I'm so happy. Alhamdulillah

Buat ukhti Nuha, sahabat saya semasa di KISAS, jaga dirimu baik-baik. InsyaAllah, Saya pasti akan ziarah kamu nanti kerana kita sudah ber'jiran'. Moga kelahiran little Khalifah ini bakal menjadi seorang pejuang agama=) Selamat menjadi ibu bapa mithali buat ukhti Nuha dan akhi Hassif.

Buat sister Hazwani, sahabat saya di Khalifah Institute, kami semua ternanti-nantikan kelahiran little Khalifah ini=) Moga ibu dan bayi akan sentiasa sihat dan sejahtera. May Allah ease everything. To bro Qayyum, selamat bergelar 'bapa'. Kami semua.. family members of Khalifah Youth Circle sangat-sangat gembira.

Buat Kak Zue, ex-housemate saya ketika di UPSI, peneman saya setiap kali 'stay up' membuat assignment, moga kakak tabah dan kuat semangat walaupun terpaksa berpisah dengan suami yang bekerja di seberang laut. Moga kelahiran zuriat nanti memberi sinar baru buat kalian. Be strong kakak!

Buat sahabat seperjuangan semasa di UPSI, Anis Afifah, teman sekuliah saya yang sangat memahami, saya gembira sangat dapat tahu kamu bakal menimang cahaya mata. Jaga diri baik-baik. Makan makanan yang berkhasiat. Teruskan dengan semangat mendidik ummah sebagai seorang guru yang baik.

Buat ukhti Yasmin, sahabat baik saya semasa di Kolej Matrikulasi Perak, sahabat yang sama-sama berkongsi susah payah dan air mata,saya begitu gembira mendengar khabar Yasmin sudah berbadan dua. Saya tahu kamu sentiasa kuat semangat.

Moga Allah mengizinkan saya bertemu kalian semua nanti.InsyaAllah~

Doa buat kalian..

Moga kalian akan melahirkan zuriat keturunan yang baik yang akan meramaikan umat Nabi Muhammad s.a.w. yang akan dibanggakan oleh Nabi s.a.w. di hadapan para nabi dan rasul yang lain, bukan sahaja kerana jumlahnya yang ramai tetapi juga kerana mereka patuh dan tunduk kepada ajaran Allah SWT.

I hope all of you will raised up your becoming child according to Qur'an and Sunnah …Allah will guide us ..INSYAALLAH… moga becoming new-born babies akan menjadi anak-anak yang Soleh kerana antara amalan yang tak terputus selepas kita mati ialah doa anak soleh.

Saya sayang kamu semua kerana Allah=)

3 comments: